کاهش هزینه ای که شما را قوی تر می کند

کاهش هزینه ای که شما را قوی تر می کند

نویسندگان: وینی کوتو، پل لینواند و ساندار سوبرامانیان
مجله Harvard business review (HBR)
سال انتشار 2023
ترجمه و تلخیص: سید احمد آیت اللهی

در زمان عدم اطمینان اقتصادی، بسیاری از رهبران سازمانها به یک آماده باش قدیمی روی می آورند: کاهش هزینه. از دیدگاه مدیران وقتی خیلی چیزها در دنیا خارج از کنترل ما هستند، هزینه ها تا حد زیادی قابل کنترل هستند. متأسفانه، آنها با عجله خود برای حذف چیزهایی که به نظر اختیاری می رسد، اغلب برخی از مهم ترین سرمایه گذاری های خود را قربانی می کنند و موجب تضعیف سازمان می شوند.
برای موفقیت در تغییر هزینه‏ها، باید هزینه های غرق شده را نادیده بگیرید. ضروری است ساختار هزینه ها را بصورت استراتژیک ببینید چرا که هیچ موضوعی استراتژیک تر از جایی که پول خود را خرج می کنید وجود ندارد. بودجه ریزی مبتنی بر صفر اصولی ترین ابزار شما در پیاده سازی این دیدگاه است. اما صرفاً به چالش کشیدن هر آیتم هزینه های کافی نیست و ممکن است به نظر تلاشی بی برنامه باشد. در این مسیر شما باید پنج قدم مهم را بردارید.

 

1)    هزینه ها را به نتایج مرتبط کنید.

هر دلاری که برای ارزش آفرینی هزینه می کنید، سرمایه گذاری است. بودجه ها باید عمیقاً با تیم رهبری مورد بحث قرار گیرند و اولویت بندی شوند تا بر روی آنچه واقعاً از اهداف استراتژیک شما پشتیبانی می کند و توانایی هایی که به شما در دستیابی به آنها کمک می کند تمرکز کنید.


 2)    ساده سازی ریشه ای

شرکت‌ ها اغلب فعالیت‌ های خود را بدیهی می ‌دانند و نگاهی جسورانه و کل ‌نگر به کسب‌ وکار خود ندارند. یک راه موثر برای دستیابی به دیدگاه کل نگر این است که تصور کنید یک رقیب جدید وارد حوزه کاری شما می شود بدون اینکه بار تمام تصمیمات گذشته شما را تحمل کند. چگونه رقابت خواهد کرد؟ چه محصولات، فعالیت ها، راه حل ها و خدماتی را ایجاد می کند؟ چگونه پیشنهاد مشتری را برای ایجاد بالاترین ارزش ساده می کند؟

 

3)    زنجیره‌های ارزش را به صورت دیجیتالی، در سرعت‌های بالاتر تصور کنید

اتوماسیون پتانسیل بسیار خوبی را ارائه می‌دهد. شرکت‌ها می‌توانند با بازنگری در تمام فرآیندها به مزایای دیجیتالی شدن پی ببرند. اتوماسیون البته به شیوه اصولی آن، به طور چشمگیری فرایندها را ساده می‌کنند. جالب است که بررسی ها نشان می دهد که شرکت ها با پیاده سازی اتوماسیون نه تنها می‌توانند هزینه‌های خود را بپردازند، بلکه پس‌انداز کافی برای تأمین هزینه‌های دیگر و طرح‌های رشد ایجاد می‌کنند.

 

4)    دوباره فکر کنید که شما و سیستمتان چه کاری انجام می دهید.

ایجاد قابلیت های جدید و قدرتمند ارزان نیست. شرکت‌های هوشمند تشخیص می ‌دهند که چه چیزی واقعاً باید متمایز شود و سپس به این فکر می ‌کنند که چه کسی می‌ تواند آن را بهتر ارائه دهد. برون سپاری قابلیت های غیرمتمایز یا حتی عناصر مهم ترین قابلیت های شما می تواند به شما اجازه دهد سرمایه گذاری خود را در جایی که اهمیت دارد متمرکز کنید.

 

5)    یک سیستم مدیریت پایدار و متمرکز بر هزینه بسازید.

شرکت های هوشمند کاهش هزینه ها را واکنشی یکباره به کندی اقتصاد نمی دانند. آنها معتقدند این وظیفه اصلی مدیران است که دائماً مراقب هزینه ها باشند. بودجه یک آزمون واقعی از نحوه تفکر شرکت شما در مورد هزینه ها است. اگر بودجه‌های شما مبتنی بر صفر باشد و در بین کارکردها ارزیابی شود، با تمرکز بر حیاتی‌ترین و متمایزترین قابلیت‌ها، فرآیندی برای مدیریت هزینه ایجاد می‌کند.

۵
از ۵
۶ مشارکت کننده

آخرین نوشته‌های بخش 
گیرندگان خدمت

آخرین نوشته‌های بخش 
رشد و یادگیری